2010年3月16日 星期二

Ekoran daripada Ceramah Perdana Semboyan Halilintar Ke Putrajaya


Ceramah Perdana Semboyan Halilintar ke Putrajaya telah berjaya diadakan pada Mac 9 yang lalu. Oakland dibanjiri oleh begitu banyak rakyat, penyokong Pakatan Rakyat. Ini telah menghantar satu mesej yang begitu kepada kerajaan yang dianggotai oleh Barisan Nasional, Rakyat mahukan ubah!!

Akan tetapi, ia semacam tidak memahami mesej ini. Pada petang ini, lebih kurang jam 5:30, saya telah menerima satu pangillan daripada IPD Seremban, untuk mengambil statement dengan saya pada hari esok 17 Mac, pukul 1pm di pejabat saya. Alasannya adalah: saya tiada dalam speaker list yang berada di tangan Polis. Saya bingung kejap selepas tu dan merenung... 'mengapa Pengarah Ceramah Perdana tu tidak dibenarkan berucap kepada 12,000 yang hadir ke ceramah itu?'

Tidak apa, kalau pihak Polis nak mengambil statement, biarlah mereka ambil. Kita akan tengok apa akan terjadi esok hari.

警方干扰民联议员延伸至森美兰。继槟城多位议员被警方传召问话,首席部长林冠英被警方套上六宗罪名调查,警方到公正党总部向反对党领袖安华录取口供后,这次警方盯上森美兰州行动党的武吉加巴央州议员谢琪清。

警方是针对上周二森美兰民联纪念两周年而举行的‘同心协力,迈向执政’讲座会自行报案调查谢琪清。该讲座会获得超过1万人的出席,虽然中途天不作美,下起了大雨,但依然有超过8千人滞留在现场继续聆听民联领袖的演讲。警方是基于谢琪清并未在准证上的演讲领袖清单中而自行报案,要求调查谢琪清。但是据悉在警方给与的准证中允许8位领袖演讲。当晚演讲的领袖计有林吉祥,慕斯达法阿里,安华,森州民联三党主席,陆兆福,拿督卡马鲁,朱基菲里,以及该场讲座会筹委会主席谢琪清,总共7人而已。
谢琪清表示,他是在今日下午5时许才接获警方通知会在明日1时在谢琪清位于芙蓉市中心的服务中心向他录取口供。他披露,届时森州行动党法律局主任萧金良律师将会陪同谢氏录取口供。

谢氏表示,他在讲座会当天下午曾致电芙蓉警区主任通知警方他将会在讲座会中作一个简短的致词。据悉,警方高层在该场讲座会后曾亲自致电芙蓉警区主任质问给与准证的理由并施压警区主任。并不排除此次向谢氏录取口供是由警方高层施压所促成的。

1 則留言:

Unknown 提到...

During the pandora online World War II, Art Deco jewellery was cheap pandora a very popular style among women. The females started pandora jewellery wearing short dresses and cut their hair short. And pandora australia such boyish style was accessorized with Art Deco jewellery. They used pandora charms long dangling earrings and necklaces, multiple bracelets and bold pandora charms sale rings.Art Deco jewellery has harshly geometric and symmetrical theme instead cheap pandora charms of free flowing curves and naturalistic motifs. Art Deco Jewelry pandora charm today displays designs that consist of arcs, circles, rectangles, squares, and pandora charms australia triangles. Bracelets, earrings, necklaces and rings are added with long lines and curves.One pandora braceleexample of Art Deco jewelry is the Art Deco ring.Art Deco rings have sophisticated sparkle and bold styles. These rings are not intended for a subtle look, they are meant to be noticed. Hence, these are perfect for people with bold styles.