2008年10月3日 星期五

Motor Parking-Jln Tunku Munawir 摩多泊车位-端姑慕纳威尔街

端姑慕纳威尔街前的马路在数月前重铺柏油。一并把在Rozel家私广场前原有的摩多停车位也盖过了,在事后也没有重新划上停车位,反而只是划上白漆而已,间接取消了原有的十多个泊车位。令到本来在芙蓉市区已经很少的摩多停车位少上加少。在接获了摩多使用者和商家的投诉后,我立刻向市议会反映该项问题,并建议市议会立刻重新划上泊车位。

前几天,我巡视芙蓉街区的时候途经该地,发现到市议会已重新划上了停车位。虽然用的时间是久了点,但是欣慰市议会还是俯顺民意,还原了原有的泊车位。


刚重铺柏油,停车位被取消
parking yang baru dibatalkan.

在向市议会投诉后,重新划上泊车位后的情况
selepas mengadu kepada MPS, parking digaris semula

5 則留言:

Ikira 提到...

Syabas YB Cha

Saya sentiasa melayari website YB Cha semenjak YB mengangkat sumpah sebagai Adun. Syabas diucapkan keatas usaha YB dalam menjalankan tugas YB is kawasan DUN anda. Kita percaya menjelang pilihanraya yang akan datang. PR semestinya akan membentuk kerajaan negeri yang baru. Selama ini saya merupakan penyokong kepada DAP, bersyukur kita atas kemenangan besar DAP di negeri sembilan kali ini. Namun, saya berharap DAP Negri mempertingkatkan usaha untuk memperkenalkan DAP kepada masayarkat Melayu khususnya untuk memperolehi keyakinan mereka terhadap perjuang DAP. Sesungguhnya, DAP telah digambarkan sebagai parti Chauvisme cina selama 50 tahun di kalangan rakyat. Jesteru, DAP perlu melangkah masuk ke dalam hati masyarakat melayu. Pulisiti dalam bahasa melayu amat diperlukan. Pendapat ikhlas daripada saya, website pemimpin DAP negri mahupun peringkat pusat tidak mengambarkan konsep Malaysia malaysia yang diperjuangkan oleh DAP. Kami berharap DAP Negri akan menjadi negri pertama yang berjaya meraihkan sokongan kuat daripada golongan Melayu. Sekiranya perkara ini diabaikan, maka, nasib DAP tidak akan jauh bezanya daripada Gerakan. Semoga YB dan seperjuangan akan menjadi Exco negri. Hidup Malaysia!

DAP_謝琪清 提到...

Ikira,

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan pendapat kepada kami. Kami percaya komen dan feedback daripada rakyat akan membantu kami dalam membina satu Malaysia yang lebih maju dan demokratik.

Sebagai salah satu pemimpin DAP dan wakil rakyat, matlamat Parti DAP yang ingin menbina satu masyarakat Malaysian's Malaysia juga merupakan hasrat saya yang amat saya ingini merealisasikan.

Saya fahami apa yang ingin dihuraikan oleh Ikira, dan itu juga apa yang kami sedang cubai untuk berubah. Berbanding dengan dahulu, kamu boleh mendapat saya cuba menguna sekurang-kurangnya dwibahasa atau bahasa englis yang difahami oleh semua bangsa untuk menulis blog saya. Tetapi masa menjadi satu masalah besar. Sebahagian besar saya hanya menyalin daripada website suratkhabar cina dan tampalkan ke blog saya. Tetapi, saya akan mencuba untuk menukar kaya ini dengan menambah sedikit penjelasan dalam bahasa. Kamu juga boleh nampak usaha ini dalam blog Maymay, ADUN mambau juga.

Kami DAP sebagai satu parti palbagai kaum adalah sedia untuk melangkah ke dalam masyarakat melayu dan bersedia untuk menukar fikiran masyarakat melayu terhadap DAP. Kalau Ikira boleh membantu kami dalam usaha ini, mahupun dengan memberi komen dan cadangan atau bertindak untuk menjumpa saya personally adalah digalakkan, mari bersama berusaha untuk menbina satu masyarakat yang adil, saksama dan demokratik, Malaysian's Malaysia. Hidup Malaysia!!

Ikira 提到...

YB Cha

Amat berterimaksih kepada YB Cha kerana sudi meluangkan masa untuk membalas komen. Saya amat sudi untuk membantu DAP Negri dalam usaha membentuk semula imej DAP yang lebih diterima oleh masyarakat secara umumnya.

Ikira 提到...

YB Cha

Teramat berterimakasih atas kesudian YB meluangkan masa untuk membals komen saya.
Saya amat bersudi untuk memnolong YB and DAP Negri untuk membentuk semula imej parti supaya ianya dapat diterima umum sebagai parti Malaysian Malaysia yang sejati

DAP_謝琪清 提到...

Terima kasih Ikira kerana sudi tampil ke depan untuk menolong kami dalam usaha membina satu masyarakat yang terdiri daripada orang malaysia tanpa mengira kaum.

Ikira boleh hubungi saya dengan telefon saya 012-6664557 atau pejabat saya 06-7614557